Csatlakozz a Telegram-csatornánkhoz!
A Fehér Ház csütörtökön közölte, hogy Joe Biden „példátlan lépéseket” tesz annak érdekében, hogy megvédje az amerikaiakat az „aggályos országokból”, köztük Kínából származó, internetkapcsolattal rendelkező járművek által jelentett nemzetbiztonsági kockázatoktól.
Bár az ítéletet, mint a Tanúban, már meghozták, az USA Kereskedelmi Minisztériuma a látszat kedvéért lefolytatja a maga kis eljárását. Igazodva természetesen az elnöki ukázhoz, amely így hangzott:
„Kína eláraszthatja piacunkat a járműveivel, ami kockázatot jelent nemzetbiztonságunkra nézve. Nem fogom hagyni, hogy ez az én felügyeletem alatt történjen meg.”
Hát, igen… huncutak ezek a kínaiak, és aki látott már Knight Ridert, tudja milyen veszélyesek lehetnek az okosautók. Főleg, ha a Csillagok háborúja R2-D2-jával keresztezik azokat.
Simán el tudjuk képzelni, hogy valaki feldug egy BYD Seal U-t a töltőre egy Walmart parkolójában, s amíg bevásárol, az letölti a Pentagon szerveréről a B-3-as bombázók terveit Nancy Pelosi aktfotóival együtt. A haza úton aztán a kocsi rácsatlakozik egy ingyenes Wi-Fi hálózatra, nyit egy titkosított csatornát, és az egészet kiteszi az AliExpress-re, ahol már indulhat is a licit a tálibok és az észak-koreaiak között…
Mondjuk – igaz, ami igaz –, bármit el tudunk képzelni, csak az attól még nem lesz valószínű.
Előszöris emlékeztetnénk mindenkit arra, hogy a Huawei elleni boszorkányüldözésnek sem volt alapja. A kínai telekommunikációs cég elleni vizsgálatok eredményeiben a kötőszavak mellett a leggyakrabban a lehet, a talán és a nem tudjuk kizárni kifejezések fordultak elő.
Tehát annak a valószínűsége, hogy Peking lehallgatásra használta a világ élvonalába tartozó gyártó készülékeit nem sokkal nagyobb annál, minthogy a vállalat 5G-s adótornyain keresztül Bill Gates és a gyíkemberek akarták aktivizálni a K-vitamin injekciókkal a csecsemőkbe ültetett transzhumanizáló chipeket.
Valószínű tehát, hogy nem is innen, a nemzetbiztonság irányából fúj a trágyalé szagú szél. Egészen másról lehet szó.
Miről? Arról, hogy a világ legjobb mérnökei már nem Európában és az Egyesült Államokban vannak, hanem Kínában, amely az elmúlt 20 évben kitört abból a Nyugat által neki szánt szerepből, hogy a világ összeszerelő üzeme legyen – és semmi több.
Miközben az amerikai szénhidrogénlobbi dollármilliárdokat költött arra, hogy a környezeti károkkal nem törődve az utolsó csepp olajat is kipréselje a földből… Az autógyárak pedig – élükön a Volkswagen-csoporttal – abba ölték az euróikat, hogy meghamisítsák a kibocsátási adatokat, és a belsőégésű motorok játékban tartásáért lobbizzanak… Nos, addig a kínaiak az innovációval, kutatás-fejlesztéssel foglalkoztak.
Ugyanúgy, ahogy Kína köröket vert a Nyugatra az 5G terén, az akkumulátorok és az elektromos autók gyártásában is beelőzte lomha riválisait.
Egy tisztességes versenyben – de mondhatjuk azt is: egy szerződésekre épülő világban – az USA és az EU most megrázná és összekapná magát. Elkezdené tolni a támogatásokat az egyetemekbe, a startupokba, az iparfejlesztésbe, ösztönző mechanizmusokat és vonzó szabályozási környezetet teremtene a vállalkozások számára. És megvenné az összes kínai mérnököt.
Szóval, rákacsolna, mint egykor a Manhattan-tervvel, hogy beérje és visszaelőzze a versenytárását.
De nem! Ez bonyolult… És egyébként is: a globalizált világ a második világháború után úgy lett kitalálva, hogy a Nyugat diktálja az iramot, a többieknek pedig kutya kötelessége mögötte kullogni, és kiszolgálni! Ennek szellemében a kézenfekvő megoldás az, ha az Egyesült Államok – és a nyomában nyilván majd az unió is – kitiltja a piacairól a kínaiakat.
A baj ezzel csak az, hogy a kínai fejlődést így nem lehet megtörni, viszont a Nyugat lemaradása nőni fog. Arról nem is beszélve, hogy hat majd mindez a magyar gazdasági és munkanélküliségi adatokra…