Csatlakozz a Telegram-csatornánkhoz!


A PSZMA Rusz Kaluga-i üzemében (a szankciók előtt Peugeot-ok, a Citroënek és a Mitsubishik készültek ott) elindítja a Citroën C5 Aircross crossoverek gyártását. A projektet az orosz Automotive Technologies cég (a Citroën korábbi partnere) jegyzi, amint azt mostanában mondják, „egy keleti partnerrel” – közölte szenzációként a hírt a Komszomolszkaja Pravda.

A lap szerint ez egy mérföldkőnek számító esemény. Hiszen a partner ugyan nem a francia cég lesz, hanem a francia-kínai Dongfeng közös vállalat, az orosz vásárlók külföldi autót kapnak az európai minőségi előírásoknak megfelelően. A C5 Aircross rendelkezik az összes európai tanúsítvánnyal, és a Citroën jól ismert, népszerű márka.

A lap megjegyzi, sok európai és amerikai márkának van közös vállalkozása Kínában, így akár más nyugati autók is visszatérhetnek az orosz piacra, lehet akár a „kínai Mercedes” a következő.

Ennek kapcsán a KP arra emlékeztet: a Stellantis konszern (amely magában foglalja a Citroënt is) korábban arra panaszkodott, hogy „elvesztette az irányítást” mind az orosz, mind a kínai vállalatok felett. Vagyis a kínai menedzsment állítólag függetlenül hozza meg döntéseit az alkatrészek szállításáról.

Persze… Lehet. De abban biztosak vagyunk, hogy a kínai leányvállalat bankszámlái felett azért nem veszett el minden ellenőrzés, és a Stellantis-csoport nem fog anyagilag rosszul járni emiatt a kis „engedetlenség” miatt. Sőt!

***


„Ez [a konfliktus befagyasztásának ötlete] egy téves nézőpont, ehelyett több támogatásra van szükségünk. Nem adunk fel egyetlen területet sem. Ez nem lehet kompromisszum” – jelentette ki a Bild am Sonntagnak adott interjújában Vitalij Klicsko.

Kijev polgármestere szerint „a rakétacsapások egyre gyakoribbak, sürgősen új Patriot rakétákra van szükségünk [a légvédelmi rendszerekhez] és új képességekre az emberek védelmére.” Az ukrán politikus úgy véli, továbbra is fennáll a veszélye egy orosz offenzívának a főváros ellen.

Egyébként Klicsko néhány napja azzal villogott, hogy BMW motorokat adott át a rendőrségnek. A PR-osai mindegyiket „Kijev polgármesterétől” feliratú cimkékkel látták el, és a városvezető valamennyit dedikálta, azt a látszatot kelte, hogy a járműveket ő maga vette.

Pedig nem. Azok Bajorország adományai voltak. Így azért érthetőbb, miért nem a békét sürgeti, hanem az újabb és újabb segélyszállítmányok küldését…

***


Az ukrán elnöki iroda honlapján közzétették Volodimir Zelenszkij 2023-as vagyonnyilatkozatát – számolt be az Unian cikke alapján a Kárpáti Igaz Szó. Az iroda sajtószolgálata a honlapon kiadott közleményében kifejtette, hogy az ukrán elnöknek (és családjának) 2023-ban 12 millió 423 ezer 008 hrivnya bevétele volt. Ez 8,7 millió hrivnyával több, mint 2022-ben.

A nyilatkozatból kiderült, hogy az elmúlt évben Zelenszkij 7,45 millió hrivnya értékben adott el államkötvényeket. Ezenkívül volt további 4,967 millió hrivnya bevétele az elnöki fizetésből, banki kamatokból, valamint ingatlanok kiadásából származott.

Kiemelik, hogy a jövedelememelkedés azért következett be, mert megújították a háború miatt felfüggesztett bérbeadásra vonatkozó szerződéseket, így tavaly megnőtt a család bérleti díjból származó bevétele. Hiába, no… A háború jó üzlet. Csak ugye nem mindenkinek.


Előző cikkTusk arcátlansága Moszkvában kiverhette a biztosítékot
Következő cikkEz a lehető legjobb húsvétkor érkezett tengerentúli üzenet

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét