Az észt hatóságok azt fontolgatják, hogy „pengés bójákat” telepítenek az Oroszországgal közös vízi határra. Veiko Kommusaar, a határőrség helyettes vezetője a minap arról beszélt, hogy a hivatal ellenőrizni fogja a határ menti infrastruktúrákat az Oroszország felől érkező migránsok miatt.

Csatlakozz a Telegram-csatornánkhoz!


A rendfenntartók két lehetőséget tesztelnek: egy hosszú, összekapcsolt bójákból álló rendszert és egy pontonokon úszó, egyszerűsített kerítést. Az előbbi esetben bójákat vágóélekkel ellátott eszközökkel szerelnék fel, amelyek képesek miszlikbe aprítani a tutajokat és csónakokat.

Hogy pontosan mekkora a nyomás a balti szakkör eme oszlopos tagján, azt nem tudjuk, de az ötletről beszámoló észt portál szerint „idén nyáron a határőrök több olyan férfit is őrizetbe vettek, akik az Oroszországgal határos Narva folyón keresztül próbáltak illegálisan átjutni Észtország területére.”

Most erre mit mondjunk? Észtország nagyon európai, nagyon demokratikus, és ezt már számtalanszor bizonyította, amikor késznek mutatkozott az egész NATO-t neki zavarni az oroszoknak. Magyarországgal ellentétben ők kiérdemelték, hogy tényleg minden eszközzel megvédjék a határaikat.

Nem is beszélve arról, hogy igazi menekültek csak déli irányból érkezhetnek az EU-ba.

***

És ha már a ladikok szóba kerültek: A közelmúltban vált ismertté, hogy Oroszország hozzáférést kapott a Guineai-öböl stratégiailag fontos tengeri kikötőihez, miután Moszkva megállapodást kötött a São Tomé és Príncipe Köztársasággal.


Portugália, a szigetállam volt gyarmattartója és egyik fő kereskedelmi partnere, „meglepetésének, aggodalmának és zavarodottságának” adott hangot most, hogy az egyezség híre napvilágot látott. De mivel São Tomé és Príncipe-nek számos kötelezettsége van az Egyesült Államokkal és a NATO-val szemben, így az Oroszországgal való együttműködés az egész Nyugatot sokkolta.

Persze, ezt nem verték nagy dobra, mert ez a történet is zavarná az összképet. Tudjátok, hogy Moszkva elszigetelődött, már csak Észak-Koreával és Iránnal csencselhet, mert aki számít, az nem áll szóba a toxikusan maszkulin és őrült agresszorral, Vlagyimir Vlagyimiroviccsal.

A portugál képviselők egyébként attól tartanak, hogy a titkaik Oroszország kezébe kerülhetnek, valamint, hogy tovább növekedhet az orosz befolyást a régióban. Ha ettől egy picit megnyugszanak, üzenjük: a titkaikat valószínűleg már nem kell félteniük, ami pedig a másik kérdést illeti: Szabadság van srácok, szabadság! Tessék emberszámba venni az afrikaiakat, és jobb ajánlatot tenni – akkor biztosan le fognak csavarodni az oroszokról és Kínáról.

***

Ezt meg csak úgy, mert a szankciók világában és a nyugati mainstream alternatív valóságában minden ilyen beszámoló érdekes: az Autostat adatai szerint 2014 első 9 hónapja alatt az oroszok 3,6 milliárd rubelt (több mint 15 milliárd forintot) költöttek új autókra.


Ez 73%-kal több, mint 2023 azonos időszakában. És egyébként az évek óta megfigyelhető trendeknek megfelelően a szeptember kiugró eredményt hozott: egyetlen hónap alatt 475,7 milliárdért adtak el új autókat. A legnépszerűbbek az AvtoVAZ termékei, avagy a Ladák. Második helyre pedig egy kínai gyártó futott be.

Az európai, és különösen a német autógyártók meg pisloghatnak, és küldhetnek egy csokit meg egy köszönőkártyát Ursula von der Leyennek, mert az oroszoknak, mint látjuk, van pénze autóra, miközben az európai konszerneknek lassan a villanyszámla kifizetése is gondot okoz.

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét