Súlyos büntetéseket terveznek az Egyesült Királyságban: azokat, akik 2030-ban is belső égésű autókkal közlekednek majd, és nem váltanak elektromosra, akár 15 ezer fontra (7,4 millió forint) is megbüntetnék egy új tervezet szerint – erről itthon a Blikk számolt be.
Csatlakozz a Telegram-csatornánkhoz!
A hírportál felhívta a figyelmet arra, hogy Európában 2035-től nem lehet majd újonnan forgalomba helyezni belső égésű benzin-, illetve dízelmotorral szerelt autót, de az Egyesült Királyságban 2030-ra tervezik a benzin- és a dízelüzemű autók értékesítésének befejezését. A brit kormány egyelőre ragaszkodik az előre hozott dátumhoz.
– Októberben az elektromos autók értékesítése Angliában elérte a piac 20 százalékát, de 2024 első tíz hónapjában az elektromos járművek piaci részesedése ez alatt volt (18,1 százalék), az idei terv 22 százalék – írta a Blikk az Autószektor alapján.
Az autóipari szereplők adó- és a töltőállomások villamosenergia-költségeinek csökkentését kérik, mert aggódnak a 2030-as időkorlát miatt. De szorongatják a lakosokat is, túlzó büntetéseket terveznek. Azok, akik 2030-ban is belső égésű autókkal közlekednek majd és nem váltanak elektromos verzióra, súlyos bírságokkal számolhatnak.
A büntetés elérheti a 15 ezer fontot, ami átváltva 7,4 millió forint. Az autóiparban dolgozók figyelmeztetnek: megfelelő intézkedések nélkül a 2030-ra kitűzött zéró emisszió elérése lehetetlen kihívás, ráadásul súlyos következményekkel jár a gyártókra és a munkavállalókra egyaránt.
Nos, haladjunk sorjában. Az nem vitás, hogy a Földünkre, amiből csak egy van, nagyon kell vigyázni, és mindent meg kell tenni azért, hogy a bolygónk jövője biztosított legyen! Ez elképesztően fontos az utódaink számára is! Lényeges ugyanakkor, hogy a zöld ügyet nem lehet eszetlenül szolgálni.
Annak ugyanis, hogy 2030-ra az Egyesült Királyság minden lakója lecserélje benzin-, illetve dízelmotorral szerelt autóját, legalább két akadálya lehet. Egyrészt, korántsem vagyok benne biztos, hogy az elektromos autókkal foglalkozó vállalatok ennyi idő alatt ilyen sok „zöld” kocsit le tudnak gyártani. S azt sem hiszem, hogy a gazdasági nehézségek közepette minden családban lesz elegendő pénz a cserére. Ésszel kellene ezt is csinálni, csak hát az Nyugat-Európában ma nem nagyon van…