Az Air India Boeing 787–8 Dreamliner repülőgépének hétfőn vissza kellett térnie Hongkongba, miután a levegőben technikai probléma merült fel az Újdelhibe tartó járaton. A légitársaság közleménye szerint a repülőgép végül biztonságosan landolt – erről számolt be a sajtó. A járat helyi idő szerint 12:16-kor (magyar idő szerint 06:16-kor) szállt fel Hongkongból, és alig egy órával később vissza kellett térnie.
A repüléskövető adatok szerint a 7 éves repülőgép 6700 méteres magasságot ért el, majd megkezdte a süllyedést. A Hongkongi Repülőtéri Hatóság szóvivője megerősítette, hogy a gép délután 13:15 (magyar idő szerint 07:15) körül biztonságosan landolt. Az Air India szóvivője a Sky Newsnak elmondta, hogy a légitársaság még vizsgálja, hogy valóban műszaki probléma miatt fordultak-e vissza.
Vasárnap a British Airways Londonból Indiába tartó járatának is vissza kellett fordulnia a levegőben, miután „fékszárny-meghibásodást” tapasztaltak a pilóták. A Boeing 787–8 Dreamliner kevesebb mint egy órát töltött a levegőben. A Daily Mailnek egy forrása elmondta, a járat óvintézkedésből tért vissza a londoni Heathrow repülőtérre. Hangsúlyozta, hogy nem kényszerleszállásról volt szó, és hogy megszokott, hogy egy repülőgép technikai problémát jelentve visszatér a repülőtérre.
Az incidens az Air India számára különösen aggasztó, ugyanis egy ugyanilyen típusú Boeing repülőgéppel történt tragikus baleset június 12-én Indiában. A Londonba tartó járat a felszállás után néhány perccel lezuhant Ahmadábád városában, amiben a fedélzeten tartózkodó 242 ember közül 241 meghalt.
Na, ha ehhez hozzávesszük, hogy Telegraph arról számolt be: egy, az indiai légikatasztrófában lezuhant Boeing 787-es repülőgéppel megegyező típusú gép négy kényszerleszállást hajtott végre a közelmúltban, és volt, amit gyanús fékszárnyak okoztak, akkor még rosszabb a kép.
Ezek az esetek több mint érdekesek annak tükrében, hogy az egyik legnépszerűbb hosszútávú utasszállító, a Boeing 787-8 Dreamliner típusnak 2011. október 8-án történt szolgálatba állása óta ez a mostani, „indiai” volt az első halálos balesete. Vagyis ez a típus eddig kifejezetten megbízhatónak volt mondható. Most pedig rövid idő leforgása alatt a szörnyű tragédia mellett ennyi gyanús eset is történik? Ez véletlen lenne? Ez azért, legalábbis bennem, kérdéseket vet fel…